tisdag 13 januari 2015

Bra dagar

Kära Beatrice,

Jag tycker att ett bra sätt att påminna sig själv om att man har ett ganska fint liv är att fotografera och dokumentera det som var kul och gjorde en glad. Så minns man bättre och kan gå tillbaka till det enklare. Här kommer några trevliga saker från de senaste dagarna ur mitt liv, både bokiga och obokiga. 

Torsdag: 

Jag fann att en ny tillfällig bokhandel med reaböcker öppnat mitt emot scifibokhandeln. Jag älskar den sortens affärer med alla röda prislappar och associationer till sommarstäder. 

Nedan ses "Gökboet" av Ken Kesey, "Tidsresenärens hustru" av Audrey Niffenegger, "Genom dina ögon" av Stephenie Meyer och "Själlös" av Gail Carriger. Och så "Smulpajer" av Mia Öhrn förstås, som jag köpte till min pojkvän Tim så att han inte skulle bli lottlös. Nåja, jag tackar inte nej till den heller! 




Fredag:

Denna morgon möttes jag av en lätt snöpudrad värld då rullgardinen drogs upp. Det var fint.



Till kvällen hade all skönhet regnat bort, men jag fick finbesök som bjöds på vegansk kebab. Det var oerhört craving-framkallande. Jag går runt och tänker på den där kebabgrillkryddstekta seitanen mest hela tiden.



Söndag:

Delicious cookie-fika på blommig minibricka. Kan en flicka bli vardagslyckligare? Dessa små darlings med rispuffar, chokladnibs och kokos i bakade jag faktiskt på lördagen, men de smakade minst lika bra dagen därpå.



Måndag:

Man blir alltid lika glad när man hittar ett paket som innehåller vackra små ting i sin brevlåda; klistermärken och brevpapper från Taiwan.


 Tisdag:

Natten mellan igår och idag provade slängde jag ihop en frukostfralledeg med linfrön, solrosfrön, pinjenötter och pumpafrön. På morgonen var det bara att forma små bullar och skjutsa in i ugnen. Jättegott.

Din Sanna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar