lördag 13 september 2014

Brev

Kära Beatrice,
Jag är utfattig. Har köpt mig en tämligen dyr telefon och har cirkus tvåhundra kronor att leva på (nåja, jag räknar med allmosor från min pojkvän) under resten av denna höstsommarmånad. Det här är alltså mitt första samsunggalaktiska inlägg och jag förmodar att layouten kommer se ut som hej kom och hjälp mig till en början, men det kan man ju ändra i efterhand. Har också testat den nya mobilkameran som ju tydligen ska vara så märkvärdig. Motivet är hur som helst en av mina allra käraste företeelser på b: brev!
Brevskrivning är meditation för mig. Att plocka fram block, set, kuvert, frimärken, finpennor och vackra ord för att beskriva vardagen för en likasinnad människa i en främmande stad eller by och anpassa valet av dessa efter mitt humör, min bild av brevvännen och min estetiska vision - det betyder så mycket! Jag tycker fler borde ta efter. Snigelbrev  tillför välbehövlig eftertanke,   långsamhet och kärlek till vårt sönderstessade samhälle.
Din Sanna.

3 kommentarer:

  1. De stickers en kan skymta i hörnet ser helt bedårande ut! Kan en få se några fler bilder på dem? :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jomenjavisst! Vill damen ha ett mejl med bilder? Saknar för övrigt finfina brev! Det är väl din tur att skriva? Är så rädd att jag ska missa nåt brev ibland :p

      Radera