torsdag 13 november 2014

Bokpresenter

Kära Beatrice,

I förra veckan fyllde jag 23, och idag hade jag min sista dag för födelsedagsfirande. Jag fick många hjärtskärande fina presenter. I och med att det här är någon sorts avart av bokblogg tänkte jag uppmärksamma de stycken litteratur som mina kära väninnor Elin och Sofia slog in och gav mig i present i år. Det är typ de första bokpresenterna jag fått. "Typ" för att jag fått en himla massa böcker av föräldrar och morföräldrar, men det räknas inte riktigt. Det var böcker som jag fick i någon sorts uppfostrande (eller nostalgiskt) syfte, inte nödvändigtvis i ett försök att matcha mina preferenser. Det känns väldigt fint att få böcker av sina vänner. Det känns som ett bevis på nära vänskap när man faktiskt kan ge böcker i present med lyckat resultat. Det kan ju bli så fel också. Det här blev inte fel!

 Böckerna är:
- "Väldigt sällan fin" av Sami Said
- "Bara sedan solen sjunkit" av Johanna Sinisalo
(Tårtan på bilden är en red velvet cake som fick agera födelsedagstårta i år. Men den var snarare brun än röd inuti.)

Din Sanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar