måndag 18 augusti 2014

Början

Kära Beatrice,

Så väljer jag att kalla dig,läsare, som jag skall utbyta blod, bokupplevelser och brydda tankegångar med. Jag kan skriva mer levande om adressaten har ett namn. Beatrice låter både litterärt, tjusigt och har en passande begynnelsebokstav.

Jag funderade ett ögonblick att jag borde byta bloggnamn till Bakelser, böcker & bryderier. Det låter ju liksom mer snällt och inbjudande. Dock är det här tänkt att vara en allvarsam och omesig blogg. Dessutom klädd i rött. Blod är vackert, glittrigt och dramatiskt och så tycker jag att en blogg gärna skall vara.

För att en gång för alla klargöra syftet med min Beatrice-blogg: det är inte särskilt klart än. Jag skapade den för att jag behöver såväl en lekstuga som en bordell för mina litterära lustar. Den är ett rosenfrö som antingen kommer blomma ut till något riktigt vackert eller snart få en evighetslång törnrosasömn. 

Din Sanna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar